Literatura japońska
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(47)
Forma i typ
Książki
(47)
Proza
(31)
Komiksy i książki obrazkowe
(11)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Dostępność
dostępne
(41)
wypożyczone
(12)
Placówka
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
(47)
Filia nr 1
(1)
Filia nr 2
(1)
Filia nr 11
(4)
Autor
Murakami Haruki (1949- )
(8)
Latoś Dariusz
(7)
Harusono Shou
(5)
Horikoshi Anna
(4)
Zielińska-Elliott Anna (1963- )
(4)
Dżdża Joanna (1988- )
(3)
Inoue Takehiko (1967- )
(3)
Kawaguchi Toshikazu (1971- )
(3)
Komorowicz Cezary
(3)
Nowakowski Witold (1959-2008)
(3)
Zielińska-Elliott Anna
(3)
Bieńkowska Dominika
(2)
Himaruya Hidekaz (1985- )
(2)
Iwasa Megumi (1958- )
(2)
Iwasa Megumi (1958- ). Z Pozdrowieniami
(2)
Kawakami Mieko (1976- )
(2)
Mühle Jörg (1973- )
(2)
Zalewska Anna (tłumaczka)
(2)
Akutagawa Ryunosuke (1892-1927)
(1)
Balcer Karolina
(1)
Bieńkowska Dominika (japonistka)
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Dazai Osamu (1909-1948)
(1)
Edogawa Ranpo (1894-1965)
(1)
Edogawa Ranpo (1894-1965). Czerwony pokój
(1)
Edogawa Ranpo (1894-1965). Podróżny z wyszywanym obrazem
(1)
Edogawa Ranpo (1894-1965). Sen na jawie
(1)
Edogawa Ranpo (1894-1965). Spacerowicz na poddaszu
(1)
Edogawa Ranpo (1894-1965). Test psychologiczny
(1)
Edogawa Ranpo (1894-1965). W objęciach fotela
(1)
Gruszecka Agata
(1)
Honda Tetsuya
(1)
Imamura Natsuko (1980- )
(1)
Isaka Kotar0
(1)
Ishikawa Masaji (1947- )
(1)
Jaszecka Karolina
(1)
Kashiwai Hisashi (1952- )
(1)
Kishimi Ichiro (1956- )
(1)
Koga Fumitake (1973- )
(1)
Kukian Justyna
(1)
Kurata Blanka
(1)
Kłobukowski Michał (1951- )
(1)
Longa Sandra
(1)
Manasterska Sara
(1)
Marczyk Wiktor
(1)
Matuszak Andrzej
(1)
Matuszak Andrzej (tłumacz z języka japońskiego)
(1)
Melanowicz Mikołaj (1935- )
(1)
Miyashita Natsu
(1)
Mochizuki Mai
(1)
Murakami Haruki (1949- ). Miejsce obiecane
(1)
Murata Sayaka (1979- )
(1)
Nakajima Atsushi (1909-1942)
(1)
Nakamura Fuminori (1977- )
(1)
Natsukawa Sōsuke (1978- )
(1)
Ogawa Yoko (1962- )
(1)
Ozawa Seiji (1935- )
(1)
Pągowska Urszula
(1)
Sakurada Chihiro
(1)
Sonnenberg Katarzyna
(1)
Szczechla Aleksandra (1972- )
(1)
Szpilman Krzysztof
(1)
Słomka Barbara (1958- )
(1)
Takahashi Junko
(1)
Toboso Yana (1984- )
(1)
Tsushima Yūko (1947-2016)
(1)
Usami Rin (1999- )
(1)
Wakatake Chisako (1954- )
(1)
Yagi Emi (1988- )
(1)
Yu Miri (1968- )
(1)
Zalewska Anna
(1)
Zalewska Anna (1970- )
(1)
Śmietana Rafał
(1)
Świrkowski Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(33)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(41)
1901-2000
(4)
1989-2000
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(46)
angielski
(1)
Odbiorca
Młodzież
(11)
14-17 lat
(9)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
18+
(1)
Dorośli
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(18986)
Literatura amerykańska
(8231)
Literatura angielska
(5186)
Literatura francuska
(1383)
Literatura rosyjska
(1214)
Literatura japońska
(47)
Literatura niemiecka
(1198)
Literatura włoska
(408)
Literatura szwedzka
(366)
Literatura hiszpańska
(357)
Literatura norweska
(351)
Literatura kanadyjska
(299)
Literatura czeska
(222)
Literatura austriacka
(137)
Literatura węgierska
(129)
Literatura australijska
(101)
Literatura irlandzka
(79)
Literatura duńska
(61)
Literatura ukraińska
(49)
Literatura szkocka
(45)
Literatura belgijska
(34)
Literatura fińska
(30)
Literatura żydowska
(29)
Literatura holenderska
(22)
Literatura islandzka
(21)
Literatura hebrajska
(20)
Literatura argentyńska
(16)
Literatura koreańska
(16)
Literatura turecka
(15)
Literatura południowoafrykańska
(14)
Literatura słowacka
(13)
Literatura brazylijska
(12)
Literatura portugalska
(12)
Literatura arabska
(11)
Literatura nowozelandzka
(11)
Literatura chińska
(10)
Literatura katalońska
(10)
Literatura meksykańska
(9)
Literatura grecka
(8)
Literatura izraelska
(8)
Literatura kolumbijska
(8)
Literatura indyjska
(6)
Literatura litewska
(6)
Literatura szwajcarska
(6)
Literatura afrykańska
(4)
Literatura estońska
(4)
Literatura niderlandzka
(4)
Literatura rumuńska
(4)
Literatura białoruska
(3)
Literatura bułgarska
(3)
Literatura chilijska
(3)
Literatura flamandzka
(3)
Literatura nigeryjska
(3)
Literatura peruwiańska
(3)
Literatura serbska
(3)
Literatura łotewska
(3)
Literatura afgańska
(2)
Literatura irańska
(2)
Literatura jamajska
(2)
Literatura malezyjska
(2)
Literatura singapurska
(2)
Literatura syryjska
(2)
Literatura słoweńska
(2)
Literatura urugwajska
(2)
Literatura łacińska
(2)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Literatura australijska
(1)
Literatura południowoafrykańska
(1)
Literatura algierska
(1)
Literatura baskijska
(1)
Literatura egipska
(1)
Literatura grenlandzka
(1)
Literatura gwatemalska
(1)
Literatura haitańska
(1)
Literatura hinduska
(1)
Literatura iracka
(1)
Literatura islandzkla
(1)
Literatura kameruńska
(1)
Literatura lankijska
(1)
Literatura latynoamerykańska
(1)
Literatura marokańska
(1)
Literatura pakistańska
(1)
Literatura saudyjska
(1)
Literatura sudańska
(1)
Literatura tajlandzka
(1)
Literatura tajwańska
(1)
Literatura walijska
(1)
Literatura wenezuelska
(1)
Muzyka polska
(1)
Temat
Przyjaźń
(6)
Relacje międzyludzkie
(5)
Tęsknota
(5)
Kawiarnie i cukiernie
(4)
Nastolatki
(4)
Koty
(3)
Murakami, Haruki (1949- )
(3)
Pisarze
(3)
Podróże w czasie
(3)
Powroty
(3)
Uczniowie
(3)
Uczucia
(3)
Zdrada
(3)
Chłopcy
(2)
Geje
(2)
Homoseksualizm
(2)
Jakość życia
(2)
Kobieta
(2)
Malarze
(2)
Manga
(2)
Miłość
(2)
Oniryzm
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pisarze japońscy
(2)
Realizm magiczny
(2)
Rodzina
(2)
Sens życia
(2)
Stereotyp narodowy
(2)
Symbole
(2)
Sztuka
(2)
Uczniowie szkół średnich
(2)
Wolność
(2)
Zakochanie
(2)
Zwierzęta
(2)
Świat
(2)
Reiko Himekawie
(1)
Aleph (ruch religijny)
(1)
Alienacja
(1)
Antykwariaty
(1)
Arystokracja
(1)
Asahara, Shoko (1955-2018)
(1)
Astrologia
(1)
Atak terrorystyczny w tokijskim metrze (1995)
(1)
Bezdomność
(1)
Bilans życia
(1)
Cielesność
(1)
Cień
(1)
Ciąża
(1)
Czytanie
(1)
Dusze zmarłych
(1)
Dyrygenci japońscy
(1)
Dyskryminacja etniczna
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dziecko z zezem
(1)
Długowieczność
(1)
Filozofowie
(1)
Fortepian
(1)
Higiena
(1)
Ishikawa, Masaji (1947- )
(1)
Kamerdynerzy
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kobiecość
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kobieta samotna
(1)
Koleje dużych prędkości
(1)
Książki
(1)
Kuchnia japońska
(1)
Kłamstwo
(1)
Labirynt
(1)
Licea
(1)
Listonosze
(1)
Listy
(1)
Ludzie a zwierzęta
(1)
Macierzyństwo
(1)
Matematycy
(1)
Matki i córki
(1)
Muzyka poważna
(1)
Myśli natrętne
(1)
Mężczyzna
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Ojcowie i synowie
(1)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Ozawa, Seiji (1935- )
(1)
Pamięć autobiograficzna
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Pomoc domowa
(1)
Poszukiwania zaginionych
(1)
Potrawy
(1)
Prywatni detektywi
(1)
Przemijanie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przestępczość
(1)
Prześladowania polityczne
(1)
Psychologia indywidualna
(1)
Płatni zabójcy
(1)
Rasizm
(1)
Restauracje
(1)
Robotnicy
(1)
Rola społeczna
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Japonia
(17)
Tokio (Japonia)
(7)
Honsiu (Japonia)
(2)
Niemcy
(2)
Włochy
(2)
Chiny
(1)
Kioto (Japonia)
(1)
Korea Północna
(1)
Gatunek
Powieść
(13)
Komiks
(11)
Literatura dla młodzieży
(11)
Manga
(11)
Powieść obyczajowa
(11)
Opowiadania i nowele
(5)
Powieść filozoficzna
(5)
Powieść psychologiczna
(4)
Antologia
(3)
Fantastyka
(3)
Kryminał
(3)
Esej
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Thriller
(2)
Autobiografia
(1)
Dialog
(1)
Horror
(1)
Muzyka
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Powieść biograficzna
(1)
Powieść filozoficzne
(1)
Publicystyka
(1)
Sensacja
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Kawiarnia pod Pełnym Księżycem nie ma stałej lokalizacji. Pojawia się nieoczekiwanie w różnych miejscach – w pasażu handlowym, na końcowej stacja kolei lub w cichej dolinie rzeki. Ale zawsze wtedy, gdy Księżyc jest w pełni. W kawiarni nie przyjmuje się zamówień od gości, lecz serwuje się specjalnie dla nich przygotowane specjały – w zależności od tego, jakie są ich pragnienia oraz lęki. Kelnerami w tym wyjątkowym miejscu są… koty, które pomagają przybyszom otwierać serca i pokonywać problemy. Zdecydowanie pomaga w tym magiczna atmosfera, w której nie stroni się od wróżb, czytania z gwiazd i przenoszenia się między różnymi wymiarami. Urocza i skłaniająca do refleksji książka o tym, jak rozpoznawać swoje uczucia i pozostać wiernym sobie./platon.com.pl/
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W/82-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mężczyźni bez kobiet to zbiór siedmiu opowiadań stanowiących refleksję nad naturą miłości i samotności – nieuchronnej, gdy miłości zabraknie. Każde opowiadanie opisuje historię mężczyzny, w którego życiu nie ma kobiety – jedne odeszły, inne umarły albo wręcz nigdy się nie pojawiły. Bohaterowie są w różnym wieku, od studentów po ludzi bardzo dojrzałych. Są w tych opowiadaniach elementy humoru, surrealizmu, czasem realizmu magicznego. Jest fantazja, która wdziera się codzienność, i nostalgia za tym, czego nie było. Siedem historii o miłości i tajemnicy, ponieważ z miłości i tajemnic zbudowane jest życie. I nikt nie potrafi opowiedzieć o tym tak, jak Haruki Murakami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W/82-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowy zbiór opowiadań Harukiego Murakamiego. Tajemnicza płyta Charliego Parkera, małpa mówiąca ludzkim głosem i liczne wspomnienia dawnych kochanek. W nowym zbiorze opowiadań Harukiego Murakamiego czytelnicy znajdą znane i lubiane motywy jego twórczości: tęsknotę za tym, co minęło, rozważania o muzyce, miłości oraz sensie życia. Autor wspomina lata studenckie, dawne dziewczyny, fascynacje i niezwykłe przeżycia, do których ciągle powraca myślami. Niezmiennie ważnym elementem w mikrokosmosie Murakamiego pozostaje muzyka. W tym zbiorze staje się ona główną bohaterką kilku opowieści. W jednej z nich narrator rozważa, co by było, gdyby saksofonista Charlie Parker dożył czasów bossa novy i nagrał płytę w tym stylu. W innej jest mowa o Karnawale Schumanna, który był ulubionym utworem narratora i pewnej tajemniczej kobiety. Muzyka ta jest punktem wyjścia do rozważań na temat masek, które nosimy, i naszych prawdziwych twarzy, kryjących się pod nimi. Nowym elementem w jego twórczości jest poezja, którą znajdujemy w dwóch z ośmiu opowiadań. Jedno jest historią spotkania z kobietą piszącą wiersze o miłości w stylu klasycznej poezji japońskiej. W innym pisarz umieścił swoje żartobliwe białe wiersze na temat meczów baseballowych, opiewa w nich między innymi piękno umięśnionych pośladków jednego z graczy. Jak zawsze u Murakamiego humor miesza się ze smutkiem, realność z nierealnością, a życie zaskakuje narratora ciągle nowymi zagadkami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M/82-3, W/82-3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Reportaż)
20 marca 1995 roku sekta Aum rozpyliła w tokijskim metrze trujący sarin. W wyniku zamachu, który w zamyśle miał być pierwszym krokiem do zbawczej apokalipsy, zginęło dwanaście osób, a co najmniej kilka tysięcy zostało rannych. Kilkaset trwale ucierpiało na zdrowiu. Haruki Murakami próbuje zrozumieć motywację zamachowców i często zaskakujące zachowanie ofiar – wielu pasażerów nieśpiesznie opuściło pociągi, udało się do pracy i dopiero po paru godzinach zgłosiło się do szpitala. Wybitny pisarz rozmawia z poszkodowanymi, świadkami i członkami sekty, by przedstawić nam ich relacje, a następnie zadaje pytania bez łatwych odpowiedzi. Czy atak był przypadkowym incydentem, czy wydarzeniem, które ujawniło mroczne oblicze Japonii? Czy to możliwe, że przemilczane potrzeby duchowe Japończyków zostały tak dalece wyparte, że powróciły w tej spotworniałej formie?
"Warto wraz z Murakamim zejść do podziemi. Dosłownie i w przenośni. Jego niezwykły raport o zamachu gazowym w tokijskim metrze imponująco łączy prawdziwie dociekliwe dziennikarstwo śledcze z esejem zgłębiającym zbiorową świadomość i podświadomość Japończyków. To wyprawa w głąb duszy wyspiarskiego społeczeństwa żyjącego od wieków według swoich wartości, ale adaptującego się do osiągnięć i wyzwań współczesnego świata. Dzieło głośnego pisarza możemy czytać nie tylko jako portret Japonii w momencie szoku i związanego z nim rachunku sumienia. To także żmudne szukanie odpowiedzi na uniwersalne pytanie, co to znaczy żyć." (Adam Szostkiewicz) „Scotsman”
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W/308 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Porzucenie kota" to wspomnienie Murakamiego o ojcu, uważane przez niektórych krytyków za jeden z najważniejszych tekstów pisarza opublikowanych w ostatnich latach i stanowiący klucz do zrozumienia wielu jego utworów. Ojcowie są u Murakamiego często nieobecni, co jest prawdopodobnie odzwierciedleniem skomplikowanych stosunków pisarza z własnym ojcem. Z tego niewielkich rozmiarów tekstu dowiadujemy się o dzieciństwie i dorastaniu pisarza w niewielkim mieście niedaleko Kobe, jako jedynaka kochającego książki i koty. Przede wszystkim jednak esej wyjaśnia, dlaczego w tak wielu utworach japońskiego pisarza pojawiają się sceny związane z drugą wojną światową oraz z okresem bezpośrednio ją poprzedzającym. Okazuje się, że przeżycia wojenne ojca, którymi podzielił się z małym synem, zostały niejako złożone na barki chłopca, który przez całe życie dźwiga ten ciężar. Murakami rozważa znaczenie historii i dowodzi, że każdy z nas jest odpowiedzialny za czyny popełnione w imieniu społeczeństwa czy narodu, do którego należymy, bez względu na to, czy się z nimi zgadzamy, czy nie. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W/82-4/-9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozmowy poświęcone są muzyce Beethovena, Brahmsa, utworom klasycznym w latach sześćdziesiątych, Mahlerowi, operom i uczeniu muzyki. Przeplatają je krótkie eseje. Dwaj miłośnicy muzyki dyskutują o różnych wykonaniach tego samego utworu, słuchając płyt z ogromnej kolekcji Murakamiego, czasami też oglądają wideo koncertów. Ich rozmowa jest luźna, dowcipna i wesoła. Książka obfituje w liczne anegdoty o znanych artystach, opowieści o Leonardzie Bernsteinie, Herbercie von Karajanie, Arturze Rubinsteinie i wielu innych. Czasami Murakami porównuje proces pisania do tworzenia muzyki, mówi o tym, jak ważną rolę ma dla niego rytm zdań, i o własnych interpretacjach utworów i wykonań. To przyjemna lektura, z której można się wiele dowiedzieć o muzyce klasycznej, wielkich ludziach świata muzyki, a także o dwóch sławnych rozmówcach. A miłośnikom Murakamiego dostarcza informacji o muzycznych pasjach autora i uświadamia ich głębię. [Wydawnictwo, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W/78 Mur (1 egz.)
Książka
W koszyku
W Hong Kongu została uznana za nieprzyzwoitą, ocenzurowana i zakazana dla czytelników poniżej 18 roku życia. W Japonii w środowisku skrajnej prawicy wywołała oskarżenia wobec Harukiego Murakamiego o zdradę narodową, choć jednocześnie została okrzyknięta jednym z największych dokonań tego pisarza. „Śmierć Komandora” to obszerna dwutomowa powieść, na którą fani Murakamiego czekali aż pięć lat. Żona malarza w średnim wieku porzuca go – z dnia na dzień. Podobnie, z dnia na dzień, on sam podejmuje decyzję, by wyprowadzić się z domu. Rezygnuje ze zleceń, wsiada w samochód i przez parę miesięcy włóczy się po północno-wschodniej części wyspy Honsiu. Gdy zmęczony tułaczką wraca do Tokio i prosi przyjaciela o nocleg, ten ma mu do zaoferowania coś znacznie lepszego: opuszczony dom w górach należący do jego ojca, sławnego malarza. W nowym, inspirującym otoczeniu bohater zamierza wieść spokojne życie poświęcone twórczości – korzysta z pracowni mistrza, zaczyna prowadzić lekcje malarstwa w pobliskiej Odawarze i wdaje się w niewiele znaczące romanse. Dom ten dla bohatera powieści stanie się epicentrum przemiany i szczególnej formy odrodzenia – i w sztuce, i w życiu. Pierwszym epizodem tej przemiany będzie odnalezienie na strychu nieznanego obrazu starego mistrza: niemal wiernego odtworzenia sceny zabójstwa Komandora z „Don Giovanniego”. Od momentu tego odkrycia realistyczna narracja zaczyna się stopniowo przeplatać z surrealistycznymi wątkami, a fabułę zaludniają niezwykłe postaci, które uosabiają symbole, idee i metafory. Murakami z lekkością kreśli niezwykłe wizerunki swoich bohaterów, subtelne podważając granicę między marzeniem i rzeczywistością.[www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W/82-3 (1 egz.)
Filia nr 11
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugi tom długo oczekiwanej powieści Murakamiego! W Hong Kongu została uznana za nieprzyzwoitą, ocenzurowana i zakazana dla czytelników poniżej 18 roku życia. W Japonii w środowisku skrajnej prawicy wywołała oskarżenia wobec Harukiego Murakamiego o zdradę narodową, choć jednocześnie została okrzyknięta jednym z największych dokonań tego pisarza. „Śmierć Komandora” to obszerna dwutomowa powieść, na którą fani Murakamiego czekali aż pięć lat. Żona malarza w średnim wieku porzuca go – z dnia na dzień. Podobnie, z dnia na dzień, on sam podejmuje decyzję, by wyprowadzić się z domu. Rezygnuje ze zleceń, wsiada w samochód i przez parę miesięcy włóczy się po północno-wschodniej części wyspy Honsiu. Gdy zmęczony tułaczką wraca do Tokio i prosi przyjaciela o nocleg, ten ma mu do zaoferowania coś znacznie lepszego: opuszczony dom w górach należący do jego ojca, sławnego malarza. W nowym, inspirującym otoczeniu bohater zamierza wieść spokojne życie poświęcone twórczości – korzysta z pracowni mistrza, zaczyna prowadzić lekcje malarstwa w pobliskiej Odawarze i wdaje się w niewiele znaczące romanse. Dom ten dla bohatera powieści stanie się epicentrum przemiany i szczególnej formy odrodzenia – i w sztuce, i w życiu. Pierwszym epizodem tej przemiany będzie odnalezienie na strychu nieznanego obrazu starego mistrza: niemal wiernego odtworzenia sceny zabójstwa Komandora z „Don Giovanniego”. Od momentu tego odkrycia realistyczna narracja zaczyna się stopniowo przeplatać z surrealistycznymi wątkami, a fabułę zaludniają niezwykłe postaci, które uosabiają symbole, idee i metafory. Murakami z lekkością kreśli niezwykłe wizerunki swoich bohaterów, subtelne podważając granicę między marzeniem i rzeczywistością. Pojawiają się znane motywy: wyschnięta studnia, która nęci swoją mistyczną pustką, ekscentryczny milioner oraz niespodziewane i niewyjaśnialne zniknięcie. Czytelnik rozpozna nieoczywiste symbole i bezpretensjonalną erotykę o leciutko perwersyjnym odcieniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W/82-3 (1 egz.)
Filia nr 11
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Eseje zawarte w tym tomie Haruki Murakami zaczął pisać mniej więcej sześć lat temu. Już znacznie wcześniej czuł potrzebę, by opowiedzieć czytelnikom o swojej twórczości i o tym, jak to jest być pisarzem. Teksty z tej książki mogą być potraktowane jako eseje autobiograficzne, ale Murakami pisząc je, nie miał takiej świadomości. Chciał tylko pokazać swoją pisarską drogę i podzielić się refleksjami na temat twórczości w ogóle. "Nie bardzo wiem, na ile te w pewnym sensie egocentryczne, prywatne teksty – będące raczej zapisem prywatnych spekulacji na temat procesu pisania niż przesłaniami – przydadzą się czytelnikom. Bardzo bym się cieszył, gdyby naprawdę choć troszkę się komuś przydały". [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W/82(091) (1 egz.)
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) (1 egz.)
Filia nr 11
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria z Żurawiem)
Zrealizowano ze środków Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
Debiutancka powieść, która sprzedała się w 650 tys. egz. w Japonii. Keiko Furukura mimo swoich 36 lat wciąż pracuje dorywczo w konbini, jednym z sieciowych sklepów wielobranżowych, gdzie ekspedientami są zazwyczaj studenci lub imigranci. Lekceważąc presję rodziny, dziewczyna nie dąży do wyższego statusu społecznego, nie chce też założyć rodziny. Od dzieciństwa ma problemy z dopasowaniem się do otoczenia oraz zrozumieniem i odczuwaniem emocji. Ściśle określone korporacyjne zasady panujące w konbini zapewniają aspołecznej Keiko poczucie bezpieczeństwa, a uniform, który nosi w pracy, staje się częścią jej tożsamości. Do bólu poukładane życie bohaterki wywraca się do góry nogami, gdy w sklepie pojawia się Shiraha, chłopak z podobnymi problemami.
"Dziewczyna z konbini" to powieść o społecznym niedopasowaniu i inności, które czasami przyjmują niepokojące oblicze. Udzielając Keiko literackiego głosu, Murata portretuje kobietę, która świadomie wyrzeka się indywidualności i próbuje dostosować się do obowiązującego systemu. Ironiczna opowieść o tym, co kryje się za fasadą japońskiego społeczeństwa, której filary stanowią - jakże podziwiane na Zachodzie - harmonia, uprzejmość i konformizm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W/82-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W szytym na miarę garniturze kieszonkowiec zręcznie manewruje, wchodząc i wychodząc z tłumu, kradnąc portfele od nieznajomych tak gładko, że czasami nawet nie pamięta, jak tego dokonał. Większość ludzi to dla niego tylko bezimienne twarze, z których wybiera swoje ofiary. Nie ma rodziny, nie ma przyjaciół, nie ma żadnych zobowiązań. Ale ma przeszłość, która w końcu go dopada, gdy Ishikawa, jego pierwszy partner, pojawia się w życiu i oferuje mu propozycję nie do odrzucenia. Zadanie jest łatwe: ma związać starego bogatego człowieka i ukraść zawartość sejfu. Jednak zaraz na drugi dzień po wykonaniu skoku świeżo upieczony włamywacz dowiaduje się, że starzec był wybitnym politykiem i że został brutalnie zabity podczas rabunku… Fuminori Nakamura urodził się w 1977 roku. Studiował na Uniwersytecie Fukushima, który ukończył w 2000 roku. Zdobył wiele prestiżowych nagród, w tym najważniejsze w Japonii - Nagrodę im. Akutagawy oraz e Prize. Kieszonkowiec, jego pierwsza książka przetłumaczona na angielski, znalazła się w finale Los Angeles Times Book Prize. Nakamura jest uznany za najbardziej utalentowanego pisarza kryminałów w Japonii. Kieszonkowiec to druga książka pisarza wydana po polsku po Dziecko z ziemi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M/82-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
PONAD MILION SPRZEDANYCH EGZEMPLARZY! MIĘDZYNARODOWY BESTSELLER! Dla wszystkich, którzy kochają książki i nie chcą, żeby zniknęły Antykwariat Natsuki to miejsce niezwykłe. Miłośnicy czytania znajdą tu książki z duszą i spokój do lektury. Gdy nieoczekiwanie właściciel przybytku umiera, księgarnię dziedziczy jego nieśmiały i introwertyczny wnuk Rintarō. Wśród uginających się od grubych tomów półek, w przyćmionym świetle i w wirującym kurzu zjawia się gadający kot. Rudy, pręgowany, o szmaragdowych oczach. To on wciąga Rintarō w niebezpieczną grę. Razem wyruszają w podróż przez cztery labirynty, aby uratować ginące książki, odnaleźć sens i radość życia. Czy tajemnicze spotkania, niezwykła wyprawa i egzystencjalne pytania odmienią życie Rintarō? Czy odkryje, na czym polega nieskończona i nieodgadniona siła miłości? Czy pokona samotność i czy finalnie uratuje książki przed wyginięciem? Magiczna przyjaźń, filozoficzne pytania, potęga wyobraźni i hikikomori, który kocha czytać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W/82-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Hakase no aishita sushiki", 2003.
Jak przystało na wybitnego matematyka, Profesor ma swoje dziwactwa. Pewnego dnia w progu jego domu pojawia się nowa gosposia z synem, nazywanym pieszczotliwie Pierwiastkiem. Wspólne życie pokaże, że znacznie łatwiej jest napisać skomplikowane równanie niż ułożyć relacje z drugim człowiekiem. Językiem, który pozwoli im zbudować namiastkę rodziny, stają się matematyka i baseball. Ale swoją znajomość z Profesorem gosposia i Pierwiastek będą musieli odbudowywać równo co osiemdziesiąt minut…
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W/82-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W Japonii żyje najwięcej stulatków na świecie. Zaskakująca bywa nie tylko wartość seniorów, aliści przede wszystkim ich kondycja fizyczna i psychiczna. W książce poznamy sposoby wiekowych Japończyków na postępowanie sprawności i dobrego zdrowia. Co jedzą? Jak latami śpią? W co wierzą? Co sprawia, iż cieszą się życiem wyjątkowo długo?oznajcie Japoński przykazanie na stuletnie życie! Mieko Nagaoka (102 lata) ustanowiła niedawno rekord w pływaniu stylem dowolnym na 1500 metrów w kategorii stulatków. Hidekichi Miyazaki w wieku 105 lat wziął udział w biegu na 100 metrów i marzy, ażeby pognać z Usainem Boltem. Z kolei doktor Shigeaki Hinohara (żył 105 lat), zwany w największym stopniu zajętym japońskim stulatkiem, kalendarz wizyt miał wypełniony na dwa lata do przodu. Poznajemy także stuletnią fotografkę Tsuneko Sasamoto, której motto brzmi: „Na naukę nigdy nie bywa za późno”. Co jedzą, jak żyją, pracują, rozwijają swoje życie zawodowe, wypoczywają? Z kim się spotykają, kogo kochają lub nienawidzą? Krótko mówiąc: jak na przykład wyglądało i wygląda życie sędziwych mieszkańców tego odległego kraju, od chwili których z pewnością możemy wiele się nauczyć, aby poprawić jakość swojego życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W/316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kuroshitsuji. 2 / Yana Toboso ; tłumaczenie Karolina Balcer, Paulina Tuczapska. - Warszawa : Waneko, 2011. - 173, [19] stron : ilustracje ; 18 cm.
Drugi tom przygód Sebastiana, który jest nie tylko kamerdynerem swojego pana, który jest nie tylko zwykłym rozpieszczonym dzieckiem. Tym razem muszą zmierzyć się z depresją demona, na którą lekarstwem są jedynie… kocie łapki, oraz serią tajemniczych morderstw, popełnianych w krwawym stylu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D/K (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dofinansowano ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
„Uśmiechnięty wilk”, jedna z ostatnich powieści Yuko Tsushimy (1947-2016) jest jednocześnie jedną z najważniejszych. To fascynująca lektura o pokonywaniu trudności i dojrzewaniu. Akcja powieści toczy się w powojennej Japonii i opowida o przejmującej podróży dwójki dzieci, które przemierzają kraj pociągiem. Doświadczają okropności życia w czasach powojennych. Tłem wydarzeń są wycinki z gazet opisujące seryjnych morderców, stada dzikich psów atakujących i zabijających ludzi oraz tonące łodzie z setkami pasażerów na pokładzie. Książka zdobyła m.in. prestiżową nagrodę Osaragi Jiro (2001) oraz została wybrana przez Japanese Literature Publishing Project (inicjatywę Agencji ds. Kultury Japonii) do promowania historii i kultury Japonii [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W/82-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla licealistki Akari sensem życia jest jej muzyczny idol Masaki. Całe dnie i noce spędza na obsesyjnym tropieniu jego wypowiedzi w internecie, prowadzi bloga na jego temat, a jej relacje z ludźmi ograniczają się praktycznie do tych istniejących w mediach społecznościowych. Pewnego dnia Akari budzi się, a jej telefon zalewają powiadomienia: Masaki uderzył fankę. Pogrążona w swoim fanatycznym uwielbieniu dla idola dziewczyna daje się porwać internetowej wojnie, a jej obsesja na jego punkcie się pogłębia. Wstrząsająca opowieść o sławie, toksycznym uwielbieniu i rozczarowaniu, napisana przez osobę niewiele starszą od bohaterki. „Idol w ogniu” rzuca nowe światło na zjawisko fandomów, przemysł produkowania gwiazd muzycznych i uwodzicielską moc mediów społecznościowych. To też opowieść o potężnej emocjonalnej pustce, która pojawia się, gdy idol wypada z łask. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W/82-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pójdę sama / Chisako Wakatake ; przełożył Dariusz Latoś. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo W.A.B., 2023. - 141, [3] strony ; 21 cm.
Na okładce nazwa autorki i tytuł także znakami japońskimi.
Dofinansowano ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
Bestseller z Japonii! Książka wyróżniona Nagrodą im. Akutagawy, najbardziej prestiżową nagrodą literacką dla nowych autorów w Japonii. Ciepła i spokojna opowieść o odkrywaniu siebie na nowo. Jako młoda dziewczyna Momoko wyjechała do Tokio, by uciec przed prowincjonalnym życiem i wreszcie zyskać niezależność. W drodze do wolności paradoksalnie wkroczyła jednak na ścieżkę oczekiwań społeczeństwa: pracowała, była miła dla wszystkich, miała ładny dom, została posłuszną żoną i oddaną matką… Teraz, w wieku 74 lat, gdy mąż nie żyje, a dzieci dawno odeszły, kobieta wraca myślami do przeszłości. Zastanawia się nad własnym życiem, nad straconymi marzeniami, nad samotnością, starzeniem się i śmiercią… Czy nie za bardzo poświęciła samą siebie? Czy warto było przedkładać dobro innych nad własne? Gdy pewnego dnia odwiedza ją wnuczka, życie Momoko zaczyna się zmieniać. Nareszcie nadszedł czas, aby zadbać o siebie i cieszyć się każdą chwilą. „Pójdę sama” to japońska odpowiedź na „Małe eksperymenty ze szczęściem” Hendrika Groena czy „Stulatka, który wyskoczył przez okno i zniknął” Jonasaa Jonassona, a także must-read dla wszystkich, którym spodobało się „Zanim wystygnie kawa” Toshikazu Kawaguchiego./platon.com.pl/
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W/82-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziennik pustki / Emi Yagi ; przełożył z japońskiego Dariusz Latoś. - Wydanie I. - Kraków : Bo.wiem, copyright 2023. - 157, [2] strony ; 21 cm.
(Seria z Żurawiem)
Dofinansowano ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
Kiedy musisz zadbać o siebie, nawet kłamstwo się nada... Shibata czuje się wykorzystywana w firmie, w której pracuje od kilku lat. Drobne, ale uciążliwe dodatkowe obowiązki zrzucane na nią ze względu na płeć są jej codziennością. Wyczerpana tą sytuacją, pod wpływem impulsu kłamie, że spodziewa się dziecka. To całkowicie zmienia nie tylko jej pozycję w pracy, ale także całe życie. Odgrywanie roli przyszłej matki okazuje się zaskakująco komfortowe i pochłania ją bez reszty. Z dnia na dzień granica między kłamstwem a prawdą coraz bardziej się zaciera. Dziennik pustki, miejscami surrealistyczny i pełen cierpkiego humoru, jest zapisem samotności, jakiej doświadczają kobiety. Japońskie społeczeństwo zapewnia jedynie powierzchowne rozwiązania i pozorne zrozumienie. Urodzisz – piekło; nie urodzisz – też piekło. Shibata postanawia zadbać o bezpieczne miejsce tylko dla siebie, pielęgnując w sobie małe kłamstwo. Nadchodzi czterdziesty tydzień ciąży. Jaką przyszłość przyniesie „rozwiązanie”? Ta opowieść o kłamstwie w przewrotny sposób obnaża prawdę o społeczeństwach, w których wartość jednostki jest mierzona jej użytecznością dla innych i gotowością do odgrywania z góry wyznaczonych ról. Adrianna Wosińska, redaktor naczelna magazynu „TORII” Emi Yagi (1988) urodzona w prefekturze Nagano, mieszka w Tokio. Ukończyła studia na Uniwersytecie Waseda. Obecnie jest zatrudniona jako redaktorka w czasopiśmie dla kobiet. Dziennik pustki, jej pierwsza powieść, zdobył nagrodę im. Osamu Dazaia, przyznawaną corocznie najlepszemu debiutowi literackiemu./platon.com.pl/
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W/82-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria z Żurawiem)
Patronat LC Yu Miri Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego Seria: Seria z Żurawiem literatura piękna 160 str. 2 godz. 40 min. Dodaj do pakietu Przejmujący obraz Japonii, jakiej nie znamy. Kazu nie żyje i jako duch nawiedza park w pobliżu stacji Tokio Ueno. Choć mężczyzna urodził się w tym samym roku, co cesarz – a to uznaje się za błogosławieństwo – jego życie było pełne bólu i nierzadko doskwierała mu samotność. Od kiedy przyjechał do Tokio, by jako robotnik pracować przy budowie obiektów sportowych na Igrzyska Olimpijskie w 1964 roku, zaczął tracić najbliższych, a pod koniec życia, po tragicznym tsunami w 2011 roku, zamieszkał w parku Ueno w ogromnym miasteczku bezdomnych. Czy po takim życiu Kazu zazna ukojenia?? Stacja Tokio Ueno pokazuje nieznane oblicze Japonii, w której bezdomność i bieda dotykają znacznej części społeczeństwa, zwłaszcza osób w podeszłym wieku. W swej przejmującej powieści Yu Miri oddaje głos wykluczonym, udowadniając, że literatura piękna ma ogromną moc uwrażliwiania na palące problemy społeczne.?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W/82-3, M/82-3 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej