Honsiu (Japonia)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Proza
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
(3)
Filia nr 11
(2)
Autor
Murakami Haruki (1949- )
(2)
Zielińska-Elliott Anna
(2)
Kowalczyk Zdzisław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Dorośli
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura japońska
(2)
Literatura polska
(1)
Temat
Malarze
(2)
Oniryzm
(2)
Pisarze
(2)
Symbole
(2)
Sztuka
(2)
Zdrada
(2)
Kowalczyk, Zdzisław
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1667)
Stany Zjednoczone (USA)
(471)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(431)
Wielka Brytania
(213)
Londyn (Wielka Brytania)
(208)
Honsiu (Japonia)
(-)
Niemcy
(199)
Rosja
(184)
Francja
(179)
Europa
(163)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(137)
Kraków (woj. małopolskie)
(136)
Anglia (Wielka Brytania)
(135)
Paryż (Francja)
(131)
ZSRR
(128)
Włochy
(91)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(86)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(81)
Ukraina
(79)
Szwecja
(69)
Japonia
(68)
Chiny
(65)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(57)
Hiszpania
(56)
Afryka
(52)
Rzym (Włochy)
(52)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(51)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie ; okolice)
(50)
Berlin (Niemcy)
(47)
Norwegia
(47)
Starożytny Rzym
(46)
Grecja
(45)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(45)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(45)
Łódź (woj. łódzkie)
(45)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(44)
Świat
(44)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(43)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okolice)
(41)
Mazury
(40)
Góry Świętokrzyskie
(37)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(37)
Indie
(35)
Irlandia
(35)
Egipt
(34)
Izrael
(34)
Podlasie
(33)
Australia
(31)
Bliski Wschód
(31)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(31)
Los Angeles (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(30)
Syberia (Rosja)
(30)
Warszawa
(30)
Szkocja (Wielka Brytania)
(29)
Tatry (góry)
(29)
Austria
(28)
Dolny Śląsk
(27)
Sztokholm (Szwecja)
(27)
Województwo świętokrzyskie
(25)
Bieszczady (góry)
(24)
Kanada
(24)
Kaszuby
(24)
Himalaje (góry)
(23)
Iran
(23)
Meksyk
(23)
Neapol (Włochy)
(23)
Stany Zjednoczone
(23)
Teksas (Stany Zjednoczone ; stan)
(23)
Turcja
(23)
Śląsk
(23)
Afganistan
(22)
Ameryka Południowa
(22)
Arabia Saudyjska
(22)
Watykan
(22)
Wenecja (Włochy)
(22)
Zabór rosyjski
(21)
Czechy
(20)
Katowice (woj. śląskie)
(20)
Korea Południowa
(20)
Moskwa (Rosja)
(20)
Starożytna Grecja
(20)
Starożytny Egipt
(20)
Zakopane (woj. małopolskie)
(20)
Waszyngton (Stany Zjednoczone, DC)
(19)
Edynburg (Wielka Brytania)
(18)
Litwa
(18)
Prusy Wschodnie
(18)
Węgry
(18)
Dania
(17)
Gdynia (woj. pomorskie)
(17)
Górny Śląsk
(17)
Petersburg (Rosja)
(17)
Wołyń (Ukraina ; kraina historyczna)
(17)
Azja
(16)
Chicago (Stany Zjednoczone)
(16)
Dubaj (Zjednoczone Emiraty Arabskie)
(16)
Lipowo (woj. kujawsko-pomorskie ; miejscowość fikcyjna)
(16)
Podhale
(16)
Ameryka Północna
(15)
Barcelona (Hiszpania)
(15)
Białoruś
(15)
Gatunek
Powieść psychologiczna
(2)
Powieść podróżnicza
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Japonia : Kraj , który wszystkim zadziwia! / Zdzisław Kowalczyk. - Łódź : Księży Młyn, 2019. - 211, [1] s. : ilustracje ; 24 cm.
(Podróże dalekie i bliskie)
Japonia. Kraj, który wszystkim zadziwia jest efektem podróży, jaką autor odbył w 2003 r. do Kraju Kwitnącej Wiśni. Zdzisław Kowalczyk zabiera nas w podróż po wyspie Hons z początku XXI w. Oprowadza nas po dzielnicach Tky i Kyto, świątyniach w Kamakurze, zamkach w sace i Himeji, po historycznej stolicy Narze i Parku Narodowym w Nikk. Nie omija też Hiroszimy i Nagasaki, miast ciężko doświadczonych w czasie ostatniej wojny światowej. Zaprasza na spacer brzegiem jeziora Kawaguchi, by zobaczyć ośnieżony szczyt świętej góry Fuji. Pokazuje, jak nowoczesność przeplata się z tradycją, a przy okazji opowiada o wierzeniach Japończyków, ich kulturze, historii zarówno tej pradawnej, jak i bardziej współczesnej. W Polsce od zawsze obserwujemy fascynację Japonią. Była pierwszym państwem azjatyckim, które rozwinęło nowoczesne, zaawansowane technologicznie zasady gospodarowania, wzorując się na europejskich przykładach, obserwując, co jest przydatne dla jej rozwoju. Pozostała jednak wierna własnej tradycji. Stała się jednocześnie wzorem dla swoich sąsiadów, którzy przez dziesiątki lat pozostawali pod kolonialnym władaniem mocarstw europejskich. [] Ta fascynacja Japonią jest również domeną rekomendowanej do druku książki Zdzisława Kowalczyka. [] Napisana jest z pasją, dobrym wartkim językiem. Dobrze się ją czyta. Jest uzupełniona licznymi ilustracjami. Może być przeznaczona dla przyszłych podróżników, jak chce Zdzisław Kowalczyk, ale i dla uczniów, fascynatów tradycji japońskiej i wszystkich ciekawych świata. fragment recenzji prof. nadzw. dr hab. Małgorzaty Pietraszak, kierownik Katedry Studiów Azjatyckich WSMiP UŁ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W/91 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W Hong Kongu została uznana za nieprzyzwoitą, ocenzurowana i zakazana dla czytelników poniżej 18 roku życia. W Japonii w środowisku skrajnej prawicy wywołała oskarżenia wobec Harukiego Murakamiego o zdradę narodową, choć jednocześnie została okrzyknięta jednym z największych dokonań tego pisarza. „Śmierć Komandora” to obszerna dwutomowa powieść, na którą fani Murakamiego czekali aż pięć lat. Żona malarza w średnim wieku porzuca go – z dnia na dzień. Podobnie, z dnia na dzień, on sam podejmuje decyzję, by wyprowadzić się z domu. Rezygnuje ze zleceń, wsiada w samochód i przez parę miesięcy włóczy się po północno-wschodniej części wyspy Honsiu. Gdy zmęczony tułaczką wraca do Tokio i prosi przyjaciela o nocleg, ten ma mu do zaoferowania coś znacznie lepszego: opuszczony dom w górach należący do jego ojca, sławnego malarza. W nowym, inspirującym otoczeniu bohater zamierza wieść spokojne życie poświęcone twórczości – korzysta z pracowni mistrza, zaczyna prowadzić lekcje malarstwa w pobliskiej Odawarze i wdaje się w niewiele znaczące romanse. Dom ten dla bohatera powieści stanie się epicentrum przemiany i szczególnej formy odrodzenia – i w sztuce, i w życiu. Pierwszym epizodem tej przemiany będzie odnalezienie na strychu nieznanego obrazu starego mistrza: niemal wiernego odtworzenia sceny zabójstwa Komandora z „Don Giovanniego”. Od momentu tego odkrycia realistyczna narracja zaczyna się stopniowo przeplatać z surrealistycznymi wątkami, a fabułę zaludniają niezwykłe postaci, które uosabiają symbole, idee i metafory. Murakami z lekkością kreśli niezwykłe wizerunki swoich bohaterów, subtelne podważając granicę między marzeniem i rzeczywistością.[www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W/82-3 (1 egz.)
Filia nr 11
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugi tom długo oczekiwanej powieści Murakamiego! W Hong Kongu została uznana za nieprzyzwoitą, ocenzurowana i zakazana dla czytelników poniżej 18 roku życia. W Japonii w środowisku skrajnej prawicy wywołała oskarżenia wobec Harukiego Murakamiego o zdradę narodową, choć jednocześnie została okrzyknięta jednym z największych dokonań tego pisarza. „Śmierć Komandora” to obszerna dwutomowa powieść, na którą fani Murakamiego czekali aż pięć lat. Żona malarza w średnim wieku porzuca go – z dnia na dzień. Podobnie, z dnia na dzień, on sam podejmuje decyzję, by wyprowadzić się z domu. Rezygnuje ze zleceń, wsiada w samochód i przez parę miesięcy włóczy się po północno-wschodniej części wyspy Honsiu. Gdy zmęczony tułaczką wraca do Tokio i prosi przyjaciela o nocleg, ten ma mu do zaoferowania coś znacznie lepszego: opuszczony dom w górach należący do jego ojca, sławnego malarza. W nowym, inspirującym otoczeniu bohater zamierza wieść spokojne życie poświęcone twórczości – korzysta z pracowni mistrza, zaczyna prowadzić lekcje malarstwa w pobliskiej Odawarze i wdaje się w niewiele znaczące romanse. Dom ten dla bohatera powieści stanie się epicentrum przemiany i szczególnej formy odrodzenia – i w sztuce, i w życiu. Pierwszym epizodem tej przemiany będzie odnalezienie na strychu nieznanego obrazu starego mistrza: niemal wiernego odtworzenia sceny zabójstwa Komandora z „Don Giovanniego”. Od momentu tego odkrycia realistyczna narracja zaczyna się stopniowo przeplatać z surrealistycznymi wątkami, a fabułę zaludniają niezwykłe postaci, które uosabiają symbole, idee i metafory. Murakami z lekkością kreśli niezwykłe wizerunki swoich bohaterów, subtelne podważając granicę między marzeniem i rzeczywistością. Pojawiają się znane motywy: wyschnięta studnia, która nęci swoją mistyczną pustką, ekscentryczny milioner oraz niespodziewane i niewyjaśnialne zniknięcie. Czytelnik rozpozna nieoczywiste symbole i bezpretensjonalną erotykę o leciutko perwersyjnym odcieniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W/82-3 (1 egz.)
Filia nr 11
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej