Romanowski Marcin
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
E-booki
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(665)
Kochanowski Jan
(580)
Romanowski Marcin
(-)
Konopnicka Maria
(576)
Krzyżanowski Julian
(504)
Słowacki Juliusz
(427)
Mickiewicz Adam
(378)
Sienkiewicz Henryk
(369)
Prus Bolesław
(315)
Krasicki Ignacy
(313)
Otwinowska Barbara
(309)
Orzeszkowa Eliza
(302)
Kraszewski Józef Ignacy
(296)
Żeromski Stefan
(289)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(243)
Iwaszkiewicz Jarosław
(203)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Roberts Nora
(182)
Jachowicz Stanisław
(161)
Żeleński (Boy) Tadeusz
(161)
Shakespeare William
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Wyspiański Stanisław
(154)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(152)
Rozwadowski Stanisław
(148)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Rolando Bianka
(131)
Lange Antoni
(126)
Andersen Hans Christian
(122)
Szancer Jan Marcin
(121)
Steel Danielle
(118)
Szulc Andrzej
(115)
Lenartowicz Teofil
(112)
Dąbrowska Maria
(109)
Rychlicki Zbigniew
(109)
Brzechwa Jan
(107)
Tuwim Julian
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Zieliński Bronisław
(104)
Popławska Anna
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Fabianowska Małgorzata
(100)
Skibniewska Maria
(100)
King Stephen
(99)
Mazan Maciejka
(99)
Kobyliński Szymon
(98)
Staff Leopold
(97)
Zarawska Patrycja
(97)
Łanowski Zygmunt
(97)
Flisak Jerzy
(96)
Fredro Aleksander
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Gomulicki Wiktor
(95)
Parandowski Jan
(95)
Chmielewska Joanna
(92)
Chotomska Wanda
(92)
Montgomery Lucy Maud
(92)
Mróz Remigiusz (1987- )
(92)
Reymont Władysław Stanisław
(92)
Kierszys Zofia
(91)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Żukrowski Wojciech
(90)
Asnyk Adam
(89)
Christie Agatha (1890-1976)
(89)
Lem Stanisław
(88)
Miciński Tadeusz
(87)
Hertz Paweł
(86)
Wańkowicz Melchior
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Korczak Janusz
(82)
Makuszyński Kornel
(82)
Dobraczyński Jan
(81)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(81)
Kasprowicz Jan
(81)
Miłosz Czesław
(81)
Rogoziński Julian
(81)
Bratny Roman
(80)
Sekuła Elżbieta
(79)
Tarnowska Krystyna
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Wilkoń Józef
(79)
Broniewski Władysław
(77)
Butenko Bohdan
(77)
Chądzyńska Zofia
(76)
Markiewicz Henryk
(76)
Masterton Graham
(76)
Witkiewicz Stanisław Ignacy
(76)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
1 wynik Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pozornie niedorzeczne tytułowe przeciwstawienie nie tyle służy zaprzeczeniu truizmowi „Jacek Kaczmarski był bardem Solidarności”, ile raczej jego sproblematyzowaniu, postawieniu pytań: co to znaczy być bardem, gdzie są granice tej strategii artystycznej, wreszcie, czy będąc bardem, można pozostać Jackiem Kaczmarskim. Głównym wątkiem pracy jest ukazanie ewolucji rozumienia siebie jako artysty przez Jacka Kaczmarskiego. Ukazałem początki jego praktyki artystycznej, narodziny legendy „barda «Solidarności»" oraz walkę pieśniarza z tą legendą. Kaczmarski jawi się jako artysta zawieszony między potrzebą osobistej ekspresji a skłonnością do przyjmowania pozycji przywódcy czy wychowawcy. Jest też świadomy niebezpieczeństwa zawłaszczenia artysty (jego twórczości i biografii) przez publiczność. Ciekawy wątek autotematyczny nie wypełnia całej twórczości autora Muzeum. Miejsce w biografii artystycznej muszą znaleźć zapisy takich doświadczeń życiowych artysty jak emigracja, pochodzenie żydowskie, wyjazd do Australii czy choroba nowotworowa. Ukazałem także stosunek Jacka Kaczmarskiego do polskiej historii i tradycji kulturowej, opisałem, jak interpretuje on takie fenomeny jak polski romantyzm czy kulturę sarmacką. Ukazałem też środki, jakich używa, tworząc swe reprezentacje historyczne. Na tym tle ukazałem wybrane, konsekwentnie powtarzające się w ciągu całej twórczości, figury wyobraźni, odsłaniające sposób pojmowania przez pieśniarza swej egzystencji, takie jak: koniec świata, pustynia-cmentarzysko, ruiny, człowiek jako homo devoratus i homo devorans, życie jako umieranie, przestrzeń zamknięta, bezruch. To właśnie w tych wyobraźniowych przekrojach można znaleźć ślady Jacka Kaczmarskiego najbliższe jego osobistemu, prywatnemu doświadczeniu egzystencjalnemu, ślady podmiotowości artysty wolnego od obowiązków i więzów jakiegokolwiek barda. Plik pdf uniemożliwia przeszukiwanie i kopiowanie tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej