Montessori Maria (1870-1952)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(665)
Kochanowski Jan
(580)
Montessori Maria (1870-1952)
(-)
Konopnicka Maria
(576)
Krzyżanowski Julian
(504)
Słowacki Juliusz
(427)
Mickiewicz Adam
(378)
Sienkiewicz Henryk
(369)
Prus Bolesław
(315)
Krasicki Ignacy
(313)
Otwinowska Barbara
(309)
Orzeszkowa Eliza
(302)
Kraszewski Józef Ignacy
(296)
Żeromski Stefan
(289)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(243)
Iwaszkiewicz Jarosław
(203)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Roberts Nora
(182)
Jachowicz Stanisław
(161)
Żeleński (Boy) Tadeusz
(161)
Shakespeare William
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Wyspiański Stanisław
(154)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(152)
Rozwadowski Stanisław
(148)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Rolando Bianka
(131)
Lange Antoni
(126)
Andersen Hans Christian
(122)
Szancer Jan Marcin
(121)
Steel Danielle
(118)
Szulc Andrzej
(115)
Lenartowicz Teofil
(112)
Dąbrowska Maria
(109)
Rychlicki Zbigniew
(109)
Brzechwa Jan
(107)
Tuwim Julian
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Zieliński Bronisław
(104)
Popławska Anna
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Fabianowska Małgorzata
(100)
Skibniewska Maria
(100)
King Stephen
(99)
Mazan Maciejka
(99)
Kobyliński Szymon
(98)
Staff Leopold
(97)
Zarawska Patrycja
(97)
Łanowski Zygmunt
(97)
Flisak Jerzy
(96)
Fredro Aleksander
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Gomulicki Wiktor
(95)
Parandowski Jan
(95)
Chmielewska Joanna
(92)
Chotomska Wanda
(92)
Montgomery Lucy Maud
(92)
Mróz Remigiusz (1987- )
(92)
Reymont Władysław Stanisław
(92)
Kierszys Zofia
(91)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Żukrowski Wojciech
(90)
Asnyk Adam
(89)
Christie Agatha (1890-1976)
(89)
Lem Stanisław
(88)
Miciński Tadeusz
(87)
Hertz Paweł
(86)
Wańkowicz Melchior
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Korczak Janusz
(82)
Makuszyński Kornel
(82)
Dobraczyński Jan
(81)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(81)
Kasprowicz Jan
(81)
Miłosz Czesław
(81)
Rogoziński Julian
(81)
Bratny Roman
(80)
Sekuła Elżbieta
(79)
Tarnowska Krystyna
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Wilkoń Józef
(79)
Broniewski Władysław
(77)
Butenko Bohdan
(77)
Chądzyńska Zofia
(76)
Markiewicz Henryk
(76)
Masterton Graham
(76)
Witkiewicz Stanisław Ignacy
(76)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Metoda Montessori
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Wychowanie
(2)
Dziecko
(1)
Pedagogika
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rodzina
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(3)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Dziecko żyjące w środowisku stworzonym przez dorosłego musi mierzyć się z warunkami niedostosowanymi do jego życiowych potrzeb - nie tylko fizycznych, ale również, a wręcz przede wszystkim, potrzeb psychicznych, dotyczących rozwoju i ekspansji intelektualnej oraz psychicznej. Dorosły rozporządza dzieckiem i zmusza je, aby dostosowywało się do jego środowiska, naiwnie sądząc, że któregoś dnia przyjdzie mu funkcjonować w tym środowisku jako jednostka społeczna. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie - rodzicom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W/37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uważam, że kiedy ludzkość posiądzie pełne zrozumienie dziecka, wypracuje również doskonałe formy opieki nad nim. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Metoda Marii Montessorii znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań. "Sekret dzieciństwa" pomaga wypełnić tę lukę. Oddajemy w ręce Czytelników niepublikowaną dotychczas na polskim rynku, klasyczną książkę Marii Montessori, w której autorka wykłada podstawy swojej koncepcji kształtowania się psychiki dziecka. W 48 krótkich rozdziałach autorka opisuje poszczególne aspekty rozwoju dziecka oraz zagadnienia związane z towarzyszeniem mu w optymalnym rozwoju. Życie psychiczne dziecka należy obserwować w taki sam sposób, w jaki Fabre obserwował owady: poznawał je w ich naturalnym środowisku życia, by uzyskać ich żywy obraz, pozostając jednak w ukryciu, by im nie przeszkadzać. Obserwacje te należy rozpocząć w momencie, gdy zmysły, niczym organy poznawania, zaczynają wychwytywać i gromadzić świadome odczucia ze świata zewnętrznego, wraz z nagłym rozpoczęciem rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W/159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Maria Montessori (1870-1952) była włoską lekarką i pedagożką, która pod wpływem oświadczeń pracy z dziećmi z problemami psychicznymi i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami. Należy wykorzystać ich naturalną kreatywność, ciekawość świata, chęć uczenia się, rozwoju współpracy i zabawy z innymi dziećmi. Dotyczy to zwłaszcza okresu do 6. roku życia, gdy dzieci rozwijają się najszybciej, a ich umysł jest najbardziej chłonny. Dorośli - rodzice, nauczyciele i opiekunowie - powinni je w tym wspierać, a nie formować za pomocą nakazów i kar. Tę metodę do dziś stosuje się w przedszkolach Montessori. „Umysł dziecka” to jedna z najważniejszych prac Marii Montessori, a jej spostrzeżenia i rady są ciągle aktualne. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia (ul. Siennieńska 54)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W/37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej