Cierpiałkowska Lidia
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(2)
Katalog zbiorów
(1)
Forma i typ
E-booki
(2)
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Filia nr 11
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(665)
Kochanowski Jan
(580)
Cierpiałkowska Lidia
(-)
Konopnicka Maria
(576)
Krzyżanowski Julian
(504)
Słowacki Juliusz
(427)
Mickiewicz Adam
(378)
Sienkiewicz Henryk
(369)
Prus Bolesław
(315)
Krasicki Ignacy
(313)
Otwinowska Barbara
(309)
Orzeszkowa Eliza
(302)
Kraszewski Józef Ignacy
(296)
Żeromski Stefan
(289)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(243)
Iwaszkiewicz Jarosław
(203)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Roberts Nora
(182)
Jachowicz Stanisław
(161)
Żeleński (Boy) Tadeusz
(161)
Shakespeare William
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Wyspiański Stanisław
(154)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(152)
Rozwadowski Stanisław
(148)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Rolando Bianka
(131)
Lange Antoni
(126)
Andersen Hans Christian
(122)
Szancer Jan Marcin
(121)
Steel Danielle
(118)
Szulc Andrzej
(115)
Lenartowicz Teofil
(112)
Dąbrowska Maria
(109)
Rychlicki Zbigniew
(109)
Brzechwa Jan
(107)
Tuwim Julian
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Zieliński Bronisław
(104)
Popławska Anna
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Fabianowska Małgorzata
(100)
Skibniewska Maria
(100)
King Stephen
(99)
Mazan Maciejka
(99)
Kobyliński Szymon
(98)
Staff Leopold
(97)
Zarawska Patrycja
(97)
Łanowski Zygmunt
(97)
Flisak Jerzy
(96)
Fredro Aleksander
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Gomulicki Wiktor
(95)
Parandowski Jan
(95)
Chmielewska Joanna
(92)
Chotomska Wanda
(92)
Montgomery Lucy Maud
(92)
Mróz Remigiusz (1987- )
(92)
Reymont Władysław Stanisław
(92)
Kierszys Zofia
(91)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Żukrowski Wojciech
(90)
Asnyk Adam
(89)
Christie Agatha (1890-1976)
(89)
Lem Stanisław
(88)
Miciński Tadeusz
(87)
Hertz Paweł
(86)
Wańkowicz Melchior
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Korczak Janusz
(82)
Makuszyński Kornel
(82)
Dobraczyński Jan
(81)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(81)
Kasprowicz Jan
(81)
Miłosz Czesław
(81)
Rogoziński Julian
(81)
Bratny Roman
(80)
Sekuła Elżbieta
(79)
Tarnowska Krystyna
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Wilkoń Józef
(79)
Broniewski Władysław
(77)
Butenko Bohdan
(77)
Chądzyńska Zofia
(76)
Markiewicz Henryk
(76)
Masterton Graham
(76)
Witkiewicz Stanisław Ignacy
(76)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Alkohol
(1)
Bhp
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 11
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Podręcznik akademicki Psychologia kliniczna jest kontynuacją poprzednich opracowań redagowanych przez Andrzeja Lewickiego (1969/1978) oraz Helenę Sęk (1991/2006) – czterokrotnie publikowanych w Wydawnictwie Naukowym PWN. Zawarte w nim teksty zostały przygotowane przez Autorki i Autorów reprezentujących wiodące ośrodki naukowe w Polsce, należących do trzech pokoleń psychologów klinicznych. Dzięki temu sposób rozumienia i wyjaśniania różnych problemów klinicznych uwzględnia zarówno tradycję uprawiania psychologii klinicznej w Polsce, jak i najnowsze wyzwania w dziedzinie teorii, badań i standardów praktycznej działalności psychologa klinicznego. W kolejnych częściach podręcznika Czytelnik znajdzie informacje na temat: · Teoretycznych podstaw psychologii klinicznej · Podstawowych kierunków i podejść w psychologii klinicznej: orientacji psychoanalitycznej, behawioralno-poznawczej, egzystencjalno-humanistycznej i koncepcjach systemowych · Diagnozy psychologicznej – modeli, metod diagnostycznych oraz czynników warunkujących jakość diagnozy · Psychologii zaburzeń psychicznych opisanych w aktualnie obwiązujących systemach klasyfikacyjnych (ICD-10 i DSM-5) · Subdyscyplin psychologii klinicznej (psychologia kliniczna dziecka, neuropsychologia kliniczna, kliniczna psychologia zdrowia, psychologia niepełnosprawności i rehabilitacji, psychogerontologia oraz psychologia sądowa) · Form pomocy psychologicznej w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych (psychoterapia, poradnictwo psychologiczne, promocja zdrowia, prewencja zaburzeń, pomoc psychologiczna w sytuacjach kryzysu i inne) Książka jest nowoczesnym podręcznikiem, opartym na najnowszej wiedzy psychologicznej, w którym w sposób systematyczny i wyczerpujący, ale jednocześnie klarowny, przedstawiono poszczególne zagadnienia z obszaru współczesnej psychologii klinicznej. Z recenzji prof. dr hab. Władysława Łosiaka
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży to pierwszy tak obszerny polski podręcznik tej dyscypliny. Do jego stworzenia zaproszono Autorki i Autorów reprezentujących wiodące uczelnie w Polsce, uznanych praktyków klinicznych oraz psychoterapeutów. Podjęli oni trud przekazania najbardziej współczesnej wiedzy teoretycznej i empirycznej w sposób zrozumiały i odnoszący się do działań praktycznych. Treści podręcznika uporządkowano w sześciu częściach: • Teoretyczne podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – omówiono tu rys historyczny oraz podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, zdefiniowano tę dziedzinę nauki i określono jej przedmiot, przedstawiono ogólne teorie i modele stosowane do analizy zjawisk zdrowia i zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji oraz wiedzę z psychologii rozwojowej niezbędną do rozumienia nieprawidłowości w rozwoju dzieci i młodzieży. • Psychologiczna diagnoza kliniczna dzieci i młodzieży – szczególną uwagę poświęcono tu specyfice diagnozy klinicznej dzieci i młodzieży; omówiono modele diagnozy, postępowanie diagnostyczne dziecięcego psychologa klinicznego oraz stosowane w diagnozie klinicznej dziecka metody, z uwzględnieniem specyfiki diagnozy neuropsychologicznej. W bloku tym znalazł się też rozdział poświęcony etycznym zasadom postępowania psychologia klinicznego dzieci i młodzieży jako badacza i praktyka. • Psychologia zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży – w tej części omówiono psychologii zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji. Zaprezentowano wiedzę psychologiczną i wyniki badań nad wybranymi zaburzeniami psychicznymi występującymi u dzieci i młodzieży opisanymi w aktualnie obowiązujących systemach klasyfikacyjnych. • Kliniczne problemy dzieci i młodzieży – w kolejnych rozdziałach specjaliści scharakteryzowali wybrane trudności, które nie spełniają kryteriów zaburzenia psychicznego, ale znacząco wpływają na dyskomfort psychiczny oraz obniżają zdolności do skutecznego funkcjonowania w najważniejszych dziedzinach życia (m.in. agresja, samookaleczenia, otyłość czy przedwczesne macierzyństwo). • Specjalne obszary zainteresowania psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – opisano tu trudności obserwowane u dzieci i młodzieży, które dotyczą m.in. zmagania się dziecka z chorobą, zaburzeń psychicznych rodzica, kryzysów rodzinnych, adopcji i opieki zastępczej oraz cyfryzacji życia. • Wybrane problemy pomocy psychologicznej – podręcznik kończą zagadnienia związane z różnymi formami praktycznej działalności psychologa klinicznego dzieci i młodzieży. Oprócz omówienia specyfiki pomocy udzielanej dzieciom i ich rodzinom poruszono też zagadnienia profilaktyki, psychoterapii wybranych zaburzeń, wczesnej interwencji i terapii neuropsychologicznej oraz społecznych i środowiskowych form pomocy (np. socjoterapia). Podręcznik jest adresowany do wszystkich osób zainteresowanych problematyką psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, a zwłaszcza do studentów psychologii, słuchaczy studiów podyplomowych i uczestników kursów specjalizacyjnych. Polecamy go także psychologom praktykom pracującym z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami oraz przedstawicielom zawodów pokrewnych: pedagogom, kuratorom sądowym, lekarzom, socjologom itp. Mogą z niego skorzystać także rodzice, którzy niepokoją się o przebieg rozwoju i wzorce funkcjonowania swoich dzieci. Mamy nadzieję, że prezentowane opracowanie wypełni lukę na rynku wydawniczym i stworzy okazję nie tylko do uzupełnienia wiedzy, ale też do refleksji, przemyśleń, dyskusji i rozwoju zawodowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej